Σκέψεις ,ειδήσεις και απόψεις χωρίς χαλιναγώγηση ή άλλα φίλτρα . santokoraki@gmail.com
Στη Σαντορίνη δεν υπάρχει ένα blog που να μπορεί ο κάθε ένας να πει την άποψη του δημοσία.
Σ αυτό το blog θα στέλνεις την άποψη σου και θα την ανεβάζουμε αυτούσιαΤετάρτη 22 Μαΐου 2013
Η απάντηση Μουσουρούλη για το Sea Diamond
Το υπουργείο Ναυτιλίας διαπιστώνει σοβαρά προβλήματα ως προς το
γεγονός ανέλκυσης του βυθισμένου πλοίου, καθώς το βάρος του, 22.500
τόνοι, αλλά και η περίεργη θέση, στην οποία βρίσκεται, 90 μέτρα η πλώρη
και 140 η πρύμνη, καθιστούν οποιοδήποτε εγχείρημα παρακινδυνευμένο.
Το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, σύμφωνα με τον νόμο και την περιοχή δικαιοδοσίας του, είναι αρμόδιο για την ανέλκυση και απομάκρυνση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond που βυθίστηκε το 2007, στα παλαιά ορυχεία Σαντορίνης, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.....
Όπως διευκρίνισε ο κ. Μουσουρούλης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Συρμαλένιου στη Βουλή, με θέμα «ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου του Sea Diamond από τη θάλασσα της Θήρας», το ΕΛΚΕΘΕ είναι ο αρμόδιος φορέας για την παρακολούθηση των επιπτώσεων στη θαλάσσια περιοχή.
Το υπουργείο διαπιστώνει σοβαρά προβλήματα ως προς το γεγονός ανέλκυσης του βυθισμένου πλοίου, καθώς το βάρος του, 22.500 τόνοι, αλλά και η περίεργη θέση, στην οποία βρίσκεται, 90 μέτρα η πλώρη και 140 η πρύμνη, καθιστούν οποιοδήποτε εγχείρημα παρακινδυνευμένο.
Σημειώνεται ότι το 2007 ένας δύτης, ο οποίος με δική του ευθύνη, καταδύθηκε στο σημείο αναδύθηκε στην επιφάνεια νεκρός.
Ο υπουργός σημειώνει επίσης ότι το ΕΛΚΕΘΕ από την ημέρα του ναυαγίου έως σήμερα, προβαίνει σε συστηματικές μετρήσεις στην περιοχή και οι επιπτώσεις που διαπιστώνονται σε γενικές γραμμές στο θαλάσσιο περιβάλλον είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Προσθέτει ότι η κάλυψη των δαπανών των μετρήσεων αλλά και της αντιρύπανσης της περιοχής βαρύνουν έως σήμερα με δαπάνες την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Σύμφωνα με το λιμεναρχείο Θήρας στην περιοχή του ναυαγίου υπάρχει πλωτό φράγμα διαμέτρου 130 μέτρων και συνολικού μήκους 520.
Το υπουργείο αναφέρει ότι την ευθύνη της απορρύπανσης την έχει το συνεργείο της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος, από δε τον Ιανουάριο του 2013 έχει τοποθετηθεί τηλεμετρικός σταθμός παρακολούθησης σε 24ωρη βάση με δυνατότητα παρακολούθησης από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και την εταιρεία Aegean Maritime Servises l.t.d.
Ο υπεύθυνος προγράμματος του ΕΛΚΕΘΕ, χημικός ωκεανογράφος Ιωάννης Χατζηανέστης, έχει υποστηρίξει στο ΑΜΠΕ ότι το πλοίο μπορεί να περιέχει κάποια ρυπογόνα φορτία ωστόσο αυτά τόνισε διαχέονται στη θάλασσα με βραδείς ρυθμούς και δεν φαίνεται να υπάρχουν ορατές επιπτώσεις στο οικοσύστημα και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής.
Τόνισε ότι το ΕΛΚΕΘΕ, σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα 55/98 και 11/2002, ορίστηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας από την ημέρα του ναυαγίου να παρακολουθεί το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής και το κόστος των ερευνών και των μετρήσεων επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Πρόσφατα στο Πρωτοδικείο Πειραιά εκδικάστηκαν οι δύο αγωγές του Δήμου Θήρας και του ελληνικού δημοσίου, για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» και η απόφαση αναμένεται σε περίπου 3 μήνες. Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η δίκη για το ποινικό μέρος της υπόθεσης.
Η βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στις 5 Απριλίου 2007, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οφείλεται σε λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής κάτι που παραδέχθηκε με έγγραφό της στην εισαγγελία Νάξου και η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού.
Το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, σύμφωνα με τον νόμο και την περιοχή δικαιοδοσίας του, είναι αρμόδιο για την ανέλκυση και απομάκρυνση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond που βυθίστηκε το 2007, στα παλαιά ορυχεία Σαντορίνης, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.....
Όπως διευκρίνισε ο κ. Μουσουρούλης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Συρμαλένιου στη Βουλή, με θέμα «ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου του Sea Diamond από τη θάλασσα της Θήρας», το ΕΛΚΕΘΕ είναι ο αρμόδιος φορέας για την παρακολούθηση των επιπτώσεων στη θαλάσσια περιοχή.
Το υπουργείο διαπιστώνει σοβαρά προβλήματα ως προς το γεγονός ανέλκυσης του βυθισμένου πλοίου, καθώς το βάρος του, 22.500 τόνοι, αλλά και η περίεργη θέση, στην οποία βρίσκεται, 90 μέτρα η πλώρη και 140 η πρύμνη, καθιστούν οποιοδήποτε εγχείρημα παρακινδυνευμένο.
Σημειώνεται ότι το 2007 ένας δύτης, ο οποίος με δική του ευθύνη, καταδύθηκε στο σημείο αναδύθηκε στην επιφάνεια νεκρός.
Ο υπουργός σημειώνει επίσης ότι το ΕΛΚΕΘΕ από την ημέρα του ναυαγίου έως σήμερα, προβαίνει σε συστηματικές μετρήσεις στην περιοχή και οι επιπτώσεις που διαπιστώνονται σε γενικές γραμμές στο θαλάσσιο περιβάλλον είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Προσθέτει ότι η κάλυψη των δαπανών των μετρήσεων αλλά και της αντιρύπανσης της περιοχής βαρύνουν έως σήμερα με δαπάνες την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Σύμφωνα με το λιμεναρχείο Θήρας στην περιοχή του ναυαγίου υπάρχει πλωτό φράγμα διαμέτρου 130 μέτρων και συνολικού μήκους 520.
Το υπουργείο αναφέρει ότι την ευθύνη της απορρύπανσης την έχει το συνεργείο της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος, από δε τον Ιανουάριο του 2013 έχει τοποθετηθεί τηλεμετρικός σταθμός παρακολούθησης σε 24ωρη βάση με δυνατότητα παρακολούθησης από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και την εταιρεία Aegean Maritime Servises l.t.d.
Ο υπεύθυνος προγράμματος του ΕΛΚΕΘΕ, χημικός ωκεανογράφος Ιωάννης Χατζηανέστης, έχει υποστηρίξει στο ΑΜΠΕ ότι το πλοίο μπορεί να περιέχει κάποια ρυπογόνα φορτία ωστόσο αυτά τόνισε διαχέονται στη θάλασσα με βραδείς ρυθμούς και δεν φαίνεται να υπάρχουν ορατές επιπτώσεις στο οικοσύστημα και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής.
Τόνισε ότι το ΕΛΚΕΘΕ, σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα 55/98 και 11/2002, ορίστηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας από την ημέρα του ναυαγίου να παρακολουθεί το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής και το κόστος των ερευνών και των μετρήσεων επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Πρόσφατα στο Πρωτοδικείο Πειραιά εκδικάστηκαν οι δύο αγωγές του Δήμου Θήρας και του ελληνικού δημοσίου, για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» και η απόφαση αναμένεται σε περίπου 3 μήνες. Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η δίκη για το ποινικό μέρος της υπόθεσης.
Η βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στις 5 Απριλίου 2007, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οφείλεται σε λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής κάτι που παραδέχθηκε με έγγραφό της στην εισαγγελία Νάξου και η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού.
skai.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου